Anasayfam Yap | Künye | İletişim | Reklam

    Anasayfa

   Resim - Fotoğraf

    Sahne Sanatları
    Müzik - Konser
    Sinema - Tv
    Kültür - Edebiyat
    Tarih - Arkeoloji
    Tasarım - Mimari
    İnsan - Polemik
  ●  Bizden Haber
  ●  Yazarlar
  ●  Yasal Uyarı
  ●  Linkler

 

Bizi Facebook'tan Takip edin Bizi Twitter'den takip edin

 

Üye / Yazar Girişi

 Kullanıcı :

 Parola   :

  Kayıt Ol

 

 

Kuzgunun Rüyaları

ŞEHİR TİYATROLARI
İSTANBUL DEVLET TİYATROSU

  


 

 

 

 

İSTANBUL MODERN’DE SİYAD’IN SEÇTİĞİ 5 FİLM

İstanbul Modern Sinema'da bugün başlayan 12 Şubat'a dek süren "Sinema Yazarları Derneği’nin 2011 yılının En İyi Türk Filmleri'nde beş film gösterime sunuldu. Görme fırsatı yakalayamadıysanız, kaçırmamanız gereken bu beş film; "Press", "Saç", "Bir Zamanlar Anadolu'da", "Gelecek Uzun Sürer", "Gölgeler ve Suretler".

Nuri Bilge Ceylan’ın 64. Cannes Film Festivali Jüri Büyük Ödülü, Asya-Pasifik Film Ödülleri'nde 'En İyi Yönetmen', 'En İyi Görüntü Yönetimi' ve 'Jüri Büyük Ödülü' dallarındaki ödülleri, 44. SİYAD Ödülleri’nde ‘En İyi Film’, ‘En İyi Yönetmen’, ‘En İyi Senaryo’, ‘En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu’, ‘En İyi Görüntü’, ‘En İyi Müzik’ dallarındaki altı ödülü kazanan Bir Zamanlar Anadolu’da; Tayfun Pirselimoğlu’nun 44. SİYAD Ödülleri’nde ‘En İyi Kadın Oyuncu’ ve ‘En İyi Erkek Oyuncu’ dallarında iki ödül kazanan Saç; Sedat Yılmaz’ın 2010 Antalya Behlül Dal Jüri Özel Ödülü, 2011 Ankara Umut Veren Yeni Erkek Oyuncu, Umut Veren Yeni Yönetmen, Onat Kutlar En İyi Senaryo, 44. SİYAD Ödülleri’nde ‘En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu’ ödüllerini alan Press; Özcan Alper’in Gelecek Uzun Sürer; Derviş Zaim’in 47. Uluslararası Antalya Altın Portakal Film Festivali’nde En İyi Kurgu ve SİYAD Ödülü’nü kazanan Gölgeler ve Suretleradlı filmleribulunuyor.

BİR ZAMANLAR ANADOLU’DA, 2011
Yönetmen: Nuri Bilge Ceylan
Oyuncular: Taner Birsel, Muhammet Uzuner, Yılmaz Erdoğan, Fırat Tanış
Türkiye, 35 mm, Renkli, 150’, Türkçe, İngilizce altyazılı
64. Cannes Film Festivali, Jüri Büyük Ödülü
Asya-Pasifik Film Ödülleri 'En İyi Yönetmen', 'En İyi Görüntü Yönetimi' ve 'Jüri Büyük Ödülü'
44. SİYAD Türk Sineması Ödülleri ‘En İyi Film’, ‘En İyi Yönetmen’, ‘En İyi Senaryo’, ‘En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu’, ‘En İyi Görüntü’, ‘En İyi Müzik’

“Ceylan´ın giderek ustalaştığının, sinemasının özünü koruyarak farklı işler yapabileceğinin kanıtı. Ceylan, filmde Sergio Leone’nin spaghetti westernlerindeki yakın planlarına benzer yorgun, bitkin insan yüzlerini sık sık kullanıyor, bu yüzlerle taşranın ruhuna sızıyor. Bozkırda ilerleyen o üç eski taşıtı ve ceset arayan insanları uzaktan gösteren genel planlarda ise ‘yalnız ve güzel ülke’nin hüznünü yansıtıyor.” – Mehmet Açar

Nuri Bilge Ceylan, Bir Zamanlar Anadolu’da bir doktor ile cinayet soruşturması yürüten bir savcının 12 saatlik gerilimli hikayesini anlatırken yine bir Türkiye resmi çiziyor. Arka planına Anadolu'nun kasabalarını, uzayıp giden ince uzun yollarını ve bozkırını alan film, konusu ve oyuncularıyla olduğu kadar görüntüleriyle de izleyenleri büyülüyor.

SAÇ, 2010
Yönetmen: Tayfun Pirselimoğlu
Oyuncular: Ayberk Pekcan, Nazan Kesal, Rıza Akın
Türkiye-Yunanistan, 35 mm, Renkli, 131’, Türkçe, İngilizce altyazılı
44. SİYAD Türk Sineması Ödülleri ‘En İyi Kadın Oyuncu’, ‘En İyi Erkek Oyuncu’

Tayfun Pirselimoğlu’nun Rıza ve Pus’un ardından çektiği üçlemenin son halkası Saç, ilk kez Altın Leopar için yarıştığı Locarno Film Festivali’nde izleyiciyle buluştu. Filmin anti-kahramanı Hamdi yalnız yaşayan, dükkânında yatıp kalkan bir perukçudur. Kanser hastasıdır ve ölümü beklemektedir. Bir gün dükkânına gelen Meryem’i asosyal kişiliğinin yarattığı yalnızlık ve hastalığının kötücül döngüsüyle saplantı haline getirir. Ancak bu saplantının sonuçları hiç kimse için iyi olmayacaktır. Saç, Kate Lawrie Van de Ven’in sözleriyle “titizce, kare kare inşa edilmiş bir bulmaca”.

PRESS, 2010
Yönetmen: Sedat Yılmaz
Oyuncular: Aram Dildar, Engin Emre Değer, Tayfur Aydın
Türkiye, 35 mm, Renkli, 100’, Türkçe, İngilizce altyazılı
2010 Antalya Behlül Dal Jüri Özel Ödülü (A. Dildar)
2011 Ankara Umut Veren Yeni Erkek Oyuncu (Aram Dildar), Umut Veren Yeni Yönetmen, Onat Kutlar En İyi Senaryo
44. SİYAD Türk Sineması Ödülleri ‘En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu’

Press, Türkiye’de 90’lı yılların ilk yarısında çatışmaların yoğun yaşandığı günlerde, Diyarbakır’daki insan hakları ihlallerini duyurmaya çalışan Özgür Gündem Gazetesi’nde yaşananları 17 yaşındaki Fırat karakteri üzerinden anlatıyor. Sadece teknik olanaksızlıklar değil, “karanlık güçler”in koyduğu engeller de gazetecilerin işini yapmasına engel olmaktadır. Kimi kaçırılıp tehdit edilir, kimi sokak ortasında öldürülür; büroları polisler tarafından basılıp dağıtılır. Gazete çalışanları işlerini yapmaya devam ettikçe baskılar da artar.

GELECEK UZUN SÜRER, 2011
Yönetmen: Özcan Alper
Oyuncular: Gaye Gürsel, Durukan Ordu, Sarkis Seropyan
Fransa-Türkiye-Almanya, 108’

Üniversitede müzik araştırmaları yapan Sumru, ağıt derlemeleri üzerine yaptığı tez çalışması için İstanbul'dan ülkenin güneydoğusuna doğru bir yolculuğa çıkar. Diyarbakır'da izini sürdüğü ağıtların öykülerini ararken ertelediği kendi acısıyla da yüzleşir. Sevdiği adamı “kaybeden”, kendine bile itiraf edemese de onun peşinden “kanlı bir coğrafyaya” giden Sumru’nun yolu bu coğrafyanın yaraladığı, sokaklarda korsan DVD satan Ahmet ile kesişir. İkili, birbirlerinin yaralarına yavaş yavaş dokunurken aslında koca bir ülkenin kanayan ve kabuk tutmayan koca yarasına da parmak basarlar. Sonbaharile pek çok ödül kazanan Alper'in yeni filmi, yolculuğun arayışa dönüştüğü çok dilli ve çok kültürlü bir yol filmi.

GÖLGELER VE SURETLER, 2010
Yönetmen: Derviş Zaim
Oyuncular: Popi Avraam, Osman Alkaş, Hazar Ergüçlü
Türkiye, Renkli, 116’; Türkçe, İngilizce altyazılı
47. Uluslararası Antalya Altın Portakal Film Festivali En İyi Kurgu (Aylin Zoi Tinel) ve SİYAD Ödülü

Film, 1963'te Kıbrıs'ta Türklerle Rumlar arasında başlayan olaylar sırasında bir Karagöz kuklacısı olan babasından ayrı düşen genç bir kızın geçirdiği olgunlaşma sürecini anlatıyor. Yıkılıp yanan köylerden, daha güvenli olan şehre kaçış macerası sırasında yaşananlar, Kıbrıs'ın hikâyesine ışık tutuyor. İstemediği halde kendini ve ailesini şiddet dolu bir ortamda bulan bir adam suça bulaşmamak için neleri göze alabilir? Acaba şiddetin egemen olduğu bir dünyada, masumiyeti korumanın ve insan kalmanın yolları nelerdir? Gerçek olaylardan esinlenen film, bu sorulara yanıt arıyor. Gölgeler ve Suretler (gölge), Derviş Zaim’in Cenneti Beklerken (minyatür) ile başlayan ve Nokta (hat) ile devam eden “geleneksel Türk sanatları” üçlemesinin son halkası.


SH  9.02.2012

Facebook ta paylaş

 
 

Yorum Yaz

 

Tavsiye Et

 

Okuyucu Yorumları


 

SanatsalHaber Basın Konseyi üyesi olup Basın Meslek İlkelerine uymaya söz vermiştir. SanatsalHaber'de yayınlanan yazıların sorumluluğu yazarlarına aittir.
Sitede yayınlanan yazı ve fotoğrafların her hakkı saklıdır. İzinsiz veya kaynak gösterilmeden kullanılamaz. Copyright © 2008-2021 SanatsalHaber.com.